Definim ca fiind  "Obiect" didactic complex   o problema  noua, putin cunoscuta, de interes general, pentru a carei rezolvare este necesar un efort colectiv, interdisciplinar.

Prin Obiect didactic complex intelegem intreaga structura hard/soft din jurul  problemei de studiu. 

Un obiect didactic complex trebuie astfel  ales incat sa trezeasca curiozitatea si sa stimuleze utilizarea informatiilor dobandite la cursurile de specialitate, motivand in final actul invatarii.

Exemplu:  "obiect didactic complex" generat in scoala de vara Atlantykron, in jurul problemei: 

 Putem utiliza "platforma de echilibru" si metodologia de analiza complexa a seriilor temporale (analiza fractala, filtre neurale) ca instrument de evaluare obiectiva a talentului, evolutiei si performantei maxime probabile a unui sportiv (gimnastica)??
1 -  platforma cu senzori tensometrici 2D;  2 - Amplificator electronic;
3 - Convertor A/D;  4 - Calculator  5 -Display;  6 - Subiect

Problema are aspecte abordabile inca din clasa a XI - oscilatii periodice si neperiodice, traductori rezistivi, programare, participare efectiva la monitorizarea experimentelor etc. - si pana la nivel de postdoctorat (in intelegerea performantei ca restructurare -transformare calitativa- marcata de o tranzitie de faza catre un sistem cu grade mai putine de libertate, mai eficient si simplu de controlat, - si deosebit de o simpla imbunatatire prin antrenament a stereotipului dinamic de baza ).

Asemenea experimente "deschise" sunt in desfasurare in cadrul colaborarii 
cu Liceul Tudor Vladimirescu si vor fi dezvoltate prin programul NEXUS

BACK

realizare FM
martie 2001